Klachten
Wanneer u het niet eens bent met pedagogische, didactische of organisatorische zaken op groepsniveau, dan is een gesprek met de groepsleerkracht of pedagogisch medewerkster natuurlijk de juiste weg om daar uiting aan te geven. Hij of zij zal waarschijnlijk e.e.a. kunnen toelichten/verhelderen of eventueel zijn/haar kant van het verhaal belichten.
Mochten er na dit gesprek nog onduidelijkheden zijn of komt u er samen niet uit, dan is een gesprek met de directeur aan te vragen.
Voor vragen m.b.t. leerlingenzorg kunt u contact opnemen met de IB’er.
Wanneer uw ongenoegens op schoolniveau liggen is het raadzaam om hiervoor rechtstreeks de directeur te benaderen.
Klachtenprocedure
Soms gebeuren er dingen op school waar u het niet mee eens bent. Laat het ons dan vooral weten. Uw klachten geven ons informatie over de kwaliteit van onze school en bieden ons de mogelijkheid om dingen te verbeteren. We gaan graag met u in gesprek.
Zo werkt de klachtenprocedure
Bij klachten tussen uw kind/u en de leerkracht:
Maak een afspraak met de leerkracht. Probeer samen in goed overleg een oplossing te vinden. Hoe eerder u aan de bel trekt, hoe beter dat is. Gaat het om een leerprobleem? Dan kunt u ook de interne begeleider vragen om bij het gesprek te zijn.
Komt u er niet uit?
Neem dan contact op met de schoolleider. Misschien lukt het om samen een oplossing te vinden.
Nog geen oplossing?
We schakelen een externe, onafhankelijke bemiddelaar in. Dit doen we alleen als u en wij hier allebei voor open staan.
Stichting LiemersNovum heeft een externe vertrouwenspersoon aangesteld.
Dat is Chiene Hulst. U bereikt haar op 06 45 43 42 66 of via chienehulst@externevertrouwenspersonen.nl
Leidt dit alles tot niets?
Dien dan een klacht in bij het bestuur van LiemersNovum.
Geef uw klacht telefonisch door aan de bestuurder Pieter-Jan Bühler. Telefoonnummer: (0316) 22 65 14.
Na de vorige stap kunt u uw klacht indienen bij de landelijke klachtencommissie.
Deze neemt de klacht in behandeling en zoekt met alle partijen naar een oplossing. Het adres van de landelijke klachtencommissie is:
Landelijke klachtencommissie voor het openbaar en het algemeen onderwijs
Postbus 162 3440 AD Woerden telefoonnummer: (0348) 40 52 45
U kunt ook altijd rechtstreeks contact opnemen met de klachtencommissie.
Klachtenprocedure opvang
Als u als ouder een klacht hebt kunt u dat bespreken met een medewerker van de groep of de IKC directeur.
Komt u er niet uit dan kunt u een schriftelijke klacht indienen volgens het intern klachtenreglement van Kinderopvang Zonnekinderen.
Als de partijen er onderling niet uitkomen kan een geschil worden voorgelegd aan de Geschillencommissie Kinderopvang en Peuterpeelzalen.
Alle houders van kinderopvang zijn aangesloten bij de Geschillencommissie. Ouders en oudercommissies kunnen voor informatie, advies en bemiddeling terecht bij het Klachtenloket Kinderopvang, dat aan deze Geschillencommissie is verbonden.
U kunt het Klachtenloket Kinderopvang bereiken via:
de website: klachtenloket-kinderopvang.nl;
Mail: info@klachtenloket-kinderopvang.nl;
telefonisch: 0900-1877 (Euro 0,20 per minuut) op werkdagen van 9 uur tot 17 uur.
Een klacht indienen kan op elk moment. Wel weegt de klachtencommissie bij haar uitspraak mee of er genoeg moeite is gedaan om het probleem ter plaatse op te lossen. Een onafhankelijk oordeel van de klachtencommissie kan voor alle partijen een oplossing betekenen.
-
Het twitteraccount van de toorts wordt op dit moment niet gebruikt. We communiceren naar de ouders via Social Schools.
-
Paascircuit met de groepen 3 en 4. Wat een gezelligheid samen!
-
Groep 1 t/m 4 is zeer actief gestart met Koningsspelen 2019 vanmorgen❗️ https://t.co/1MMLZuF586